Cuzco - Puno (Titicacameer)

27 mei 2012 - Puno, Peru

goedenavond  allemaal,

Op  dit moment  zitten we  in een hostel aan een internet   PC in Puno aan een lekker kopje coca thee. Vandaag hebben we een reis van 400 km afgelegd en daarbij van een hoogte 3400m ( cuzco ) naar  3800 (puno) gestegen. (7:00  - 17:00 )

Leuke bustocht, met enthousiaste  gids, incl lunch, sightseeing , luxe bus voor weinig..

Omderweg zijn  we o.a even  op 4368m gestopt voor een korte sightseeing van  de  oorsprong van derivier Urubamba.(heilige rivier van de Inka´s, die het melkwegstelsel zou weerspiegelen.

Verder hebben we 3 archeologische Inka lokaties bezocht:

. tempel van de zon god Viracocha

.  pre inka   dorp  ( 500 voor christus)

.  karhedraal van 2 heiligen waarvan we de naam ff  kwijt zijn.

Zoals   jullie zien zijn we nogal cultureel bezig geweest, naast  het zoeken naar souvenirs.

Foto´s zijn er vandaag even niet i vm trage verbinding.

Morgen gaan we per boot het Titicacameer op om een bezoek aan een rieteiland te brengen ( Isla Uros ) p.s Dit meer is het hoogst bevaarbare  meer ter wereld ( 3800m)

Fijn  weekend nog allemaal en ook prettige pinksteren..