Machu Picchu

25 mei 2012 - Aguas Calientes, Peru

Eindelijk hebben we een keer de gelegenheid in een internetcafe een berichtje te sturen... Ik heb wel een paar keer geprobeerd via de Iphone iets te schrijven, maar dan komt er alleen de eerste twee regels te staan en daarna is het weg.... Dus nu daar we nog een uurtje moeten wachten tot dat onze trein terug naar Cuzco gaat is dit een leuke afleiding.

Wat hebben we nu allemaal beleeft?

Sinds maandag zijn we alleen op pad. Alleen in de zin van dat we onze vrienden in Puquio verlaten hebben - zij gaan terug naar Lima en wij zijn met de bus vertrokken naar Cuzco. Het was een hel van een reis bijna 26 uren!!! Maar dat was omdat we 5 uur op de bus moesten wachten in NAzca - die had pech... - en dan hebben we een ander bus gekregen als die we geboekt hadden, waardoor we helaas geen slaapstoel hadden, maar goed we zijn er doodmoe aangekomen. De volgende dag begon helaas met heel veel regen, dus zijn we de dag met het Incamuseum begonnen. Daarna hebben we een heel interessante citytour met guide gevolgd - zo zie je de belangrijkste historische plaatsen. Erg leuk om te doen!

Woesdag ochtend zijn we dan al vroeg met de trein vanuit Cuzco vertrokken richting Machu Picchu. Een fantastische rit van 3 uurtjes met spectaculaire uitzichten. De trein eindigd in Aguas Calientes - waar we de laatste 2 nachten verbleven zijn. Ik had daar een geweldige voorstelling van, maar dat was tot nu (gelukkig de enige) de grootste teleurstelling die ik ooit beleefd heb! Wat een poppenkast!! Alleen maar souvenirs en restaurants waar je volledig afgezet wordt. Alle vriendelijkheid en vrolijkheid van de Peruanen die we tot nu toe hebben mogen beleven zijn hier verdwenen hier telt alleen "money"! Heel erg jammer. Ik zou dan ook iedereen aanbevelen als je naar Machu Picchu wil ga dan `s avonds aankomen, een nachtje in een van de redelijke hostals slapen en ´s ochtends direct verder met de eerste bussen naar Machu Picchu.

Maar goed... gisteren zijn we dan om 6 uur met de bus de heilige berg op naar Machu Picchu! Het is echt een ervaring die je amper beschrijven kan. Deze plaats is magisch! We hebben een erg leuke guide genomen - die bieden er aan de ingang hun diensten aan - en hebben 2,5 uur een zeer interessante rondleiding door de Inca stad gekregen. Daarna zijn we tot de middag nog op eigen houtje rondgewandeld en hebben de sfeer op ons laten werken. Geweldig! Na zo´n 7 uur lopen ben je best moe, maar nog niet moe genoeg om niet toch nog een stukje inca trail te doen - dus we zijn de weg terug in het dorp gaan lopen! Pittig - ca. 1000 traptreden (400 hoogtemeter) door jungle achtig gebied. We hadden een grote rugtas bij ons, dus Edwin moest wel even hard werken;-)

´s avonds zat er niet meer veel meer dan eten en slapen ( om 20uur;-) in. En nu wachten we op onze trein terug richting Cuzco. We stappen deze keer op halve weg uit en proberen nog een tour door het Sacred Valley - Heilige Vallei te maken.

ik probeer nu nog wat fotos te uploaden van onze gehele reis. Dat geeft een impressie;-)

Groetjes!

1. Roeline:
    25 mei 2012
    Lieve Tina en Edwin, super te horen wat jullie meemaken en waar jullie nu zitten. De foto's laten ons hier heerlijk meegenieten. Mooi he die kleurrijke kleding en Machu Picchu lijkt me betoverend. Evenals vele andere plekken daar. Hier is het kurkdroog, meer dan 24 graden en de hele dag zon. Zo kan het ineens verkeren ;-). Geniet er van daar. Groetjes, Roeline